ضمن نشاطات شبكة زملاء الكلية الملكية البريطانية لندن في العراق اثناء زيارتنا للمملكة المتحدة تم الاجتماع مع مديرة التعليم الطبي في كلية الطب جامعة شفيلد البروفسور متشيل مارشال وجيمس كري والاتفاق على التعاون الشامل في مجال تطوير المنهاج والتقويم وتطوير الكوادر التدريسية بالتعاون مع جامعة الكفيل

ضمن نشاطات شبكة زملاء الكلية الملكية البريطانية لندن في العراق اثناء زيارتنا للمملكة المتحدة تم الاجتماع مع مديرة التعليم الطبي في كلية الطب جامعة شفيلد البروفسور متشيل مارشال وجيمس كري والاتفاق على التعاون الشامل في مجال تطوير المنهاج والتقويم وتطوير الكوادر التدريسية بالتعاون مع جامعة الكفيل.

سيتم اعداد مذكرة للتعاون والتوقيع عليها قريبا في شفيلد ان شاء الله تعالى كما تم دعوة جامعة شفيلد للمشاركة في المؤتمر الدولي لجامعة الكفيل والذي مزمع عقده فش شهر كانون الاول القادم.

مع العلم ان شبكة زملاء الكلية الملكية البريطانية وقعت مذكرة تعاون مع اربعة جامعات عراقية في مجال التعليم الطبي والبحوث ويشمل كل من جامعة الكفيل والعميد وواسط والسليمانية.

هلال الصفار

 

During our visit to the UK, the RCP Network organized a meeting with Professor Mitchell Marshall and James Gray, the Director of Medical Education at the Faculty of Medicine, University of Sheffield. We have agreed to collaborate with Al-Kafeel University on curriculum development, evaluation, and the enhancement of teaching staff. An MOU will be drafted and signed soon. We also invited faculty from Sheffield University to participate in the upcoming Alkafeel University International Conference, which will be held in December 2024.

We must mention that the RCP Iraq Network signed a memorandum of collaboration with four Iraqi Universities in medical education and research: Alkafeel, Alameed, Wasit and Sulimani Colleges of Medicine.

Hilal Al Saffar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *